Ziet u problemen op school ontstaan of gaan de zaken niet zoals u zou willen, dan is de coach van uw zoon of dochter uw eerste aanspreekpunt. De vertrouwenspersoon kan bij een situatie van ongewenst gedrag een bemiddelende rol spelen. De vertrouwenspersonen van onze school zijn de heer Akat: aakat@melanchthon.nl en mevrouw Daleman: ldaleman@melanchthon.nl
Indien u daadwerkelijk een klacht heeft, mag u erop vertrouwen dat Melanchthon deze serieus neemt. Hiervoor geldt de volgende procedure:
U bespreekt uw klacht met het afdelingshoofd van de afdeling van uw zoon of dochter.
Mocht u na het gesprek met het afdelingshoofd nog niet tevreden zijn over het antwoord of afhandeling van uw klacht, wendt u zich dan tot mevrouw van Royen, vestigingsdirecteur van Melanchthon De Blesewic, emailadres: blesewic@melanchthon.nl
Heeft het contact met de vestigingsdirectie niet geleid tot een bevredigende oplossing van uw klacht, dan kunt u uw klacht schriftelijk neerleggen bij de heer Haringa, algemeen directeur van Melanchthon via emailadres: melanchthon@melanchthon.nl
Indien uiteindelijk blijkt dat u en de school er samen niet uitkomen, dan kunt u het bestuur van de Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving (CVO) benaderen, per adres:
Christelijk Voortgezet Onderwijs
postbus 2151,
3000 CD Rotterdam.
Hierna volgt de mogelijkheid uw klacht onderbouwd neer te leggen bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs, http://www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl
Dit alles staat beschreven in de Klachtenregeling CVO.
Gaat u liever in gesprek met iemand buiten de organisatie? Dan kunt u terecht bij de externe vertrouwenspersoon.
De externe gecertificeerde vertrouwenspersonen van CVO zijn
mevrouw Carin Naber Van Halm en de heer Jaap Verschoor.
Jaap Verschoor: telefonisch te bereiken op 06 21 90 36 70
en per e-mail op info@unfold-vp.nl
Carin Naber van Halm: telefonisch te bereiken op 06 45 37 88 62
en per e-mail op info@nabervanhalm-consultancy.nl