Ziet u problemen op school ontstaan of gaan de zaken niet zoals u zou willen, dan is de coach van uw zoon of dochter uw eerste aanspreekpunt. De vertrouwenspersoon kan bij een situatie van ongewenst gedrag een bemiddelende rol spelen. De vertrouwenspersonen van onze school zijn de heer Akat: aakat@melanchthon.nl en mevrouw Daleman: ldaleman@melanchthon.nl
Indien u daadwerkelijk een klacht heeft, mag u erop vertrouwen dat Melanchthon deze serieus neemt. Hiervoor geldt de volgende procedure:
U bespreekt uw klacht met het afdelingshoofd van de afdeling van uw zoon of dochter.
Mocht u na het gesprek met het afdelingshoofd nog niet tevreden zijn over het antwoord of afhandeling van uw klacht, wendt u zich dan tot mevrouw de Jongh, vestigingsdirecteur van Melanchthon De Blesewic, emailadres: blesewic@melanchthon.nl
Heeft het contact met de vestigingsdirectie niet geleid tot een bevredigende oplossing van uw klacht, dan kunt u uw klacht schriftelijk neerleggen bij de heer Haringa, algemeen directeur van Melanchthon via emailadres: melanchthon@melanchthon.nl
Indien uiteindelijk blijkt dat u en de school er samen niet uitkomen, dan kunt u het bestuur van de Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving (CVO) benaderen, per adres:
Christelijk Voortgezet Onderwijs
postbus 2151,
3000 CD Rotterdam.
Hierna volgt de mogelijkheid uw klacht onderbouwd neer te leggen bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs, http://www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl
Dit alles staat beschreven in de Klachtenregeling CVO.
Gaat u liever in gesprek met iemand buiten de organisatie? Dan kunt u terecht bij de externe vertrouwenspersoon. De externe vertrouwenspersoon van CVO is mevrouw C. Naber van Halm. U kunt haar bereiken via telefoonnummer 0645378862 of het e-mailadres info@nabervanhalm-consultancy.nl