RoM-uren
Naast de vastgestelde lessen (kernlessen), worden er RoM-uren aangeboden. Deze bestaan uit:
- stilte-uren om te leren, te lezen of in stilte te werken aan schoolwerk.
- huiswerkuren, waarbij de leerlingen samen met anderen kunnen werken aan huiswerk, een vakdocent kan vragen beantwoorden.
- ondersteuningsuren, waarbij de leerling met een gerichte leervraag naar de les komt. Een vakdocent kan hierbij extra uitleg geven.
Het Rooster-op-Maat is doorlopend in beweging. De RoM-uren zullen in de loop van het schooljaar uitgebreid worden met (naschoolse) activiteiten, waarbij het aanbod een verrijking zal zijn van de op school aangeboden lessen.
Door de leerling zelf de regie te geven, leert hij bewuste keuzes te maken. Keuzes die passen bij de leervraag, maar bijvoorbeeld ook bij sportactiviteiten of andere activiteiten. Daarnaast is er meer ruimte voor individuele ondersteuning, omdat de groepen bij RoM-uren minder groot zijn.
Voorbeeldrooster leerjaar 1 & 2.
Voorbeeldrooster leerjaar 3 & 4.